Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Οι κορυφαίοι γυναικείοι κωμικοί ρόλοι των ελληνικών σήριαλ


Όπως συμβαίνει συνήθως με αφιερώματα σαν κι αυτά , αυτό που ψάχνουμε για να προχωρήσουμε στην υλοποίησή τους είναι απλά μια αφορμή. Και πάντα -ευτυχώς- κάτι γίνεται και τη βρίσκουμε σχετικά άμεσα.

Με αφορμή, λοιπόν, την πρεμιέρα του νέου κωμικού πονήματος του Αλέξανδρου Ρήγα, "Το Αμάρτημα της Μητρός μου" με πρωταγωνίστρια τη Ρένια Λουιζίδου, το πάλαι ποτέ "αστροπελέκι" από τους Απαράδεκτους, το Cosmo.gr μαζεύει όλες αυτές τις κυρίες που κατάφεραν να μας διπλώσουν στα δύο. Από τα γέλια. Από τους Αυθαίρετους, τη γνωστή και μη εξαιρετέα αφετηρία, μέχρι το "Κόκκινο Δωμάτιο".
(οι ρόλοι αναφέρονται με χρονολογική και μόνο σειρά)
Σούλα Χατζηγιώργη (Οι Αυθαίρετοι, 1989-91, MEGA)
(Νατάσα Τσακαρισιάνου)
 
Η γυναίκα του "κάπελα" Γιώργη (Χρήστος Βαλαβανίδης) ήταν και ο μοναδικός χαρακτήρας στη σειρά που μπορούσε να τον καπελώσει. Αν μαζεύονταν 100 τσιριχτές φωνές σε ένα δωμάτιο, αυτή της Σούλας θα ευχόσουν να είναι η τελευταία που θα αυτοσχεδιάσει δίπλα στο αυτί σου. Εντάξει, όπως είδες και στο βίντεο, η Σούλα είχε και τις πιο αδύναμες στιγμές της.
ΥΓ. Φανταστική και η Ζανέτ, αλλά (πιο) πολλή φωνή ρε παιδί μου.
Χαρούλα Πεπονάκη (Το Ρετιρέ, 1990-92, MEGA)
(Έλντα Πανοπούλου)
 
Υπάλληλος στην περίφημη "Κόσμος", τηλεφωνήτρια για την ακρίβεια, η Χαρούλα δέχεται σωρηδόν κρύα αστεία σχετικά με το επώνυμό της, τη στιγμή που η υπομονή δεν είναι μια από τις πιο δουλεμένες αρετές της. Γκρινιάρα, πνευματώδης και φυσικά δύσκολη, αφού έκανε τη ζωή του Φοίβου του καφετζή (Τάσος Κωστής) σκέτο φαρμάκι. Ίσως ο μοναδικός ρόλος που παρήγαγε αυθεντικό γέλιο στην μακράν πιο καλτ σειρά του μεγάλου ιδιωτικού καναλιού.
Δήμητρα (Οι Απαράδεκτοι, 1991-93, MEGA)
(Δήμητρα Παπαδοπούλου)
 
Ο Θοδωρής Δημητρόπουλος τα είχε πει καλύτερα στο τεράστιο αφιέρωμα του Cosmo στους Απαράδεκτους. Δηλαδή: "Η μέση Ελληνίδα, η γυναίκα που ποτέ δεν έμαθε να μαγειρεύει στην ώρα της, η φίλη που ήταν «αντράκι». Η Δήμητρα είναι για πολλούς αυτή που έδινε το τέμπο στη σειρά, αυτή που ανέβαζε το ρυθμό ενός επεισοδίου, με αυτά που έλεγε, έκανε ή σκεφτόταν. H Δήμητρα Παπαδοπούλου κατάφερε όχι απλώς να γράψει, αλλά και να ερμηνεύσει την πιο daily γυναίκα που έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση"
Βαρβάρα Πέτα (Βαρβαρότητες, 1993-94, ANT1)
(Χρύσα Ρώπα)
 
Μια φιλήσυχη 30άρα, ανύπαντρη εκ πεποιθήσεως, συγκατοικεί ξαφνικά και λόγω μιας μάλλον υπερβολικά μακρινής συγγένειας με τον Χάρη (Βλαδίμηρος Κυριακίδης) και βλέπει βάρβαρες αλλαγές στην καθημερινότητά της. Αλλά και μια υφέρπουσα συμπάθεια προς τον τελείως ανάποδο συγκάτοικο.
Ελισάβετ "Μπουμπού" Κεραντάρη Μαυροδιοβουνιώτη (Της Ελλάδος Τα Παιδιά, 1993-95, ΑΝΤ1)
(Χρυσούλα Διαβάτη)
 
Η κλασική Ελληνίδα μάνα, μια πολιτική υπάλληλος σε στρατιωτική υπηρεσία, μια γυναίκα με εξάρσεις χαράς (αλλά κυρίως) λύπης ανάμεσα στον σμήναρχο Κάκαλο και της "Ελλάδος Τα Παιδιά". Δεν έψαχνε αφορμή για να τσιρίξει, αντιθέτως τις δημιουργούσε κιόλας. Τσαμπουκαλού που μετατρεπόταν άμεσα σε αλοιφή όταν η κουβέντα πήγαινε (ή την έφερνε η ίδια) γύρω από τον γιο της.
Βάνα Ασπρολέοντα (Οι Μεν και Οι Δεν, 1993-96, ANT1)
(Άννα Κουρή)
 
Η συγκρατημένα σεξομανής σύζυγος του χασοδίκη Δάγγα, μονίμως αγκαζέ με το σκυλάκι της (ικανό δείγμα ενός upper class στα 90s) την Τερέζ (που φώναζε και "παιδί" εξίσου συχνά) και επίσης μονίμως χωρίς καμία σοβαρή έννοια στο κεφάλι της. Ζεν, με τον δικό της τρόπο. Φτιαγμένη για ασωτίες, αλλά σε λάθος κοινωνική τάξη.
Χριστίνα Μαρκάτου (Ντόλτσε Βίτα, 1995-97, MEGA)
(Άννα Παναγιωτοπούλου)
 
Η εργοστασιάρχης, πάμπλουτη πεθερά ερωτεύεται τον παραλίγο γαμπρό της, Αντώνη (Θανάσης Ευθυμιάδης) και ένα σενάριο κομμένο και ραμμένο για "δραματική σαπουνόπερα Δευτέρα-Παρασκευή" γίνεται μια από τις πιο αγαπητές κωμικές σειρές των 90s. Ένας δεσμός που πρέπει να κρατηθεί κρυφός και η κλάση της Άννας Παναγιωτοπούλου ξανά/και στη μικρή οθόνη.
Ντένη Μαρκορά (Δύο Ξένοι, 1997-99, MEGA)
(Ντίνα Κώνστα)
 
Η μητέρα του Κωνσταντίνου (Νίκος Σεργιανόπουλος) με την textbook ερμηνεία από την Ντίνα Κώνστα και τις μυθικές ατάκες που την έχουν κάνει και σήμερα group στο Facebook, αλλά και χαρακτήρα με προφίλ στο Twitter. "Νικηφόρε, πες στην που**να σου, ότι μια Ντένη δεν υπονοεί τίποτα". Με κάτω τα χέρια μες στους 4 κορυφαίους γυναικείους ρόλους σε κωμικές, τηλεοπτικές σειρές.
Ματίνα Μανταρινάκη (Κωνσταντίνου κι Ελένης, 1998-2000, ANT1)
(Καλλιρόη Μυριαγκού)
 
Άλλος ένας γυναικείος χαρακτήρας που φλέρταρε με το "ράφι", γειτόνισσα του Κωνσταντίνου και της Ελένης, χρυσοχέρα, πολύ καλή μαγείρισσα, αλλά η τελευταία επιλογή κάθε άντρα. Ο λόγος; Ήταν το (υποτιμημένο) κορίτσι που θα μπορούσε να "πνίξει" τους πάντες με την υπερβολική της καλοσύνη-διαθεσιμότητα-λογοδιάρροια.
Κορίνα Μητροπούλου (Εγκλήματα, 1998-2000, ANT1)
(Μαρία Καβογιάννη)
 
Η αδερφή του Αχιλλέα (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης) με το δικό της πορνείο και την εκλεκτή(;) πελατεία, ξακουστή για τις υπηρεσίες της σε όλη την Αθήνα και απόλυτα δουλευταρού. Φέρεται να έχει εξυπηρετήσει ολόκληρο λόχο, αλλά και πλήρες το ρόστερ μιας ομάδας πόλο. Το ειδύλλιό της με τον ψαρά Θωμά (Δημήτρης Αλεξανδρής) ήταν εύκολα από τις πιο αστείες καταστάσεις του σήριαλ.
Σωσώ Παπαδήμα (Εγκλήματα, 1998-2000, ΑΝΤ1)
(Καίτη Κωνσταντίνου)
 
Μια γυναίκα που ακούει τη βίδα της να λασκάρει, όταν μαθαίνει ότι ο άντρας της (Κώστας Κόκλας) της τα φοράει και βάζει σκοπό της ζωής της να τον σκοτώσει. Η Σωσώ Παπαδήμα, τρομακτική από ένα σημείο κι έπειτα, δεν είχε κανέναν σκοπό να σε κάνει να γελάσεις. Psycho funny. Το περίεργο είναι πως οι περισσότεροι (ακόμη και οι άντρες) ήμασταν μαζί της.
Φωτεινή "Φωφώ" Τσιντικίδου (Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή; 2000, MEGA)
(Ελένη Καστάνη)
 
Ερωτευμένη με τον απατεώνα παπα-Λάμπρο (Παύλος Χαϊκάλης), κόρη ενός μικρο-απατεώνα πατέρα που την έχει γραμμένη και υπάλληλος των διοδίων, η Φωφώ ήταν το αντιπροσωπευτικό δείγμα Ελληνίδας θεούσας που θα πρωτοστατούσε σε μια διαδήλωση με εισηγητή τον μακαριστό Χριστόδουλο. Κατά τ' άλλα, το τελευταίο άτομο πάνω στο οποίο θα έπρεπε να βασιστείς σε ένα σχέδιο δολοφονίας. Κρίμα, γενικά, που το σήριαλ σταμάτησε στα 7 επεισόδια. Ρήγας-Αποστόλου στα καλύτερά τους.
Στέλλα Παπαλημναίου (Είσαι το ταίρι μου, 2001-02, MEGA)
(Βίκυ Σταυροπούλου)
 
Στο ρόλο της μη εμφανίσιμης που ψάχνει, ψάχνει, αλλά δεν βρίσκει άντρα, η Βίκυ Σταυροπούλου καταφέρνει στο τέλος του σήριαλ να κλέψει την καρδιά μάλλον του πιο επιθυμητού αρσενικού της σειράς, του Σωτήρη. Πώς φτάσαμε εκεί; Μέσα από μια θύελλα αστείων καταστάσεων με την "Στέλλα που έγινε Βίκυ" πρωταγωνίστρια και μια γκάμα-στιλ εκφράσεων που -παραδέξου το- φέρνει λίγο από Ρένα Βλαχοπούλου στο μυαλό.
Καίτη Κολεσίδου-Γκιούλμπαμπα (Οι Στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη, 2002-04, ΑΝΤ1)
(Μαρία Λεκάκη)
 
Παρότι 35άρα, η Κολεσίδου δεν έχει κάνει ποτέ σεξ στη ζωή της, αφού ατύχησε ακόμη και την πρώτη νύχτα του γάμου της, όταν ο ηλικιωμένος πλην πλούσιος άντρας της της έμεινε στα χέρια. Πάσχει από μια σειρά φοβιών, όπως ενεσοφοβία, κουνελοφοβία, κ.ά.
Λίλα Στενή (Singles, 2004-08, MEGA)
(Σάννυ Χατζηαργύρη)
 
Το μυστικό της επιτυχίας πίσω από τον συγκεκριμένο ρόλο είναι οι βάσιμες υποψίες μας ότι η Σάννυ είναι το ίδιο τρελή με την Λίλα και στην πραγματικότητα. Ροκ τύπισσα στο σήριαλ, ροκ και στη ζωή. Τους Sunny Side of the Razor τους έχεις ακούσει;
Ζουμπουλία Αμπατζίδου (Στο Παρά 5, 2005-07, MEGA)
(Ελισάβετ Κωνσταντινίδου)
 
Χαροκαμμένη σύζυγος που έχασε τον άντρα της, Χαράλαμπο, σε αεροπορικό δυστύχημα, η Ζουμπουλία είναι μια παραδοσιακή γυναίκα της επαρχίας που έρχεται στην άγνωστη Αθήνα για να κάνει baby-sitting στο μωρό της κόρης της. Εκεί θα γνωρίσει τους υπόλοιπους 4 πρωταγωνιστές και θα αφήσει στην ιστορία το μακρόσυρτο "ιιιιιιιι" της κάθε φορά που κάτι την τρόμαζε-εξέπλησσε. Δεν ήταν καθόλου λίγες οι φορές αυτές. Α, και το "μαρή" της (αντί για το "μωρή") ήταν εξίσου αντιπροσωπευτικό.
Θεοπούλα Τζίνη (Στο Παρά 5, 2005-07, MEGA)
(Έφη Παπαθεοδώρου)
 
Η γιαγιά του Σπύρου, σε απόλυτο κοντράστ με τον εγγονό της. Με διαφορά η πιο ροκ (στο μυαλό και όχι μόνο) γιαγιά των ελληνικών σήριαλ. Κερδίζει στο νήμα και τη Μαρία Φωκά του Εκμέκ Παγωτό και του Ντόλτσε Βίτα. Γιατί, όχι, δεν κόβεται το σεξ.
Ντάλια Χατζηαλεξάνδρου (Στο Παρά 5, 2005-07, MEGA)
(Σμαράγδα Καρύδη)
 
Μια ζάμπλουτη κληρονόμος που στην κυριολεξία δεν ξέρει τι έχει και ξεχωρίζει τα χαρτονομίσματα από το χρώμα και όχι από την αξία και ένας ρόλος προικισμένος με τις καλύτερες ατάκες από τον Γιώργο Καπουτζίδη. Κλασικό παράδειγμα του "τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία", η Ντάλια μπλέκεται μετά χαράς στην επίλυση του γενικότερου μυστηρίου της σειράς, πετώντας ατάκες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν μέχρι και σοβαρό τραυματισμό.
Μάρω (Κόκκινο Δωμάτιο, 2005-08, MEGA)
(Βασιλική Ανδρίτσου)
 
Η κωλοπετσωμένη (sorry, αλλά δεν υπάρχει καλύτερη λέξη) head ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου που στεγάζεται το δημοφιλές Κόκκινο Δωμάτιο. Με τις ερμηνείες της εκεί, η Βασιλική Ανδρίτσου δίκαια έχει εδραιωθεί ως μια από τις πιο ταλαντούχες, νέες Ελληνίδες κωμικούς. Εντάξει, αν έχεις έναν Αλέξανδρο Ρήγα δίπλα σου (αλλά και στο σενάριο), γίνεται λίγο πιο εύκολο, έ;
Ελένη Ράντου (ΓΕΝΙΚΑ)
Μετά από έντονη εσωτερική πάλη και με δύο σήριαλ στα οποία πρωταγωνίστησε ("Σαββατογεννημένες", "Τι ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή;") να μάχονται σκληρά για την επικράτηση, απεφάνθη το προφανές. Τιμάμε την Ελένη Ράντου για τη συνολική της προσφορά στα κωμικά σήριαλ της ιδιωτικής τηλεόρασης. Από το "Αχ Ελένη" του 1992, στο "Κωνσταντίνου κι Ελένης" κι από τις "Σαββατογεννημένες" στην "Εργαζόμενη Γυναίκα". Ποτέ κάτω από το "τίμια", συχνά στο "εξαιρετική". Ελένη Ράντου (ρε)

cosmo.gr